Peugeot e-Rifter: prijs & info

elektrische Peugeot e Rifter minibus

De Peugeot e-Rifter Standard (2024) is een volledig elektrisch gezinsbusje met een realistisch rijbereik van 200 km. De auto is momenteel te bestellen en leverbaar in België.

Peugeot e-Rifter prijs

VersiePrijsEG1
Peugeot e-Rifter Standard34.666€
Andere beschikbare versies:
Peugeot e-Rifter Long (meer info)39.536€

EG1 Prijs in België, inclusief BTW.

Productie & Levering

Peugeot e-Rifter
Standard
Leverbaar sinds
(in België)
Sep 2021
Levertermijn
[maanden]
4

Specs & Prestaties

SpecificatiePeugeot e-Rifter
Standard
Batterijcapaciteit [kWh]
Bruto
50
Batterijcapaciteit [kWh]
Bruikbaar
45
AandrijvingVoorwiel
Rijbereik [km]
WLTP
280
Rijbereik [km]
EGEAR-rangeEG2
200
Acceleratie 0-100 km/u [s]11,2
Topsnelheid [km/u]135
Vermogen [kW/pk]100 / 136
Koppel [Nm]260
Verbruik [kWh/100km]
EGEAR-verbruikEG2
22,5
CO2-uitstoot [g/km]0
Luchtweerstand [Cd]NA

EG2 Actieradius en verbruik, zoals geschat door de redactie van eGear.be. Het gaat om waarden over een gevarieerd parcours, bij een normale rijstijl en bij matige temperaturen (15°C tot 20°C).

Opladen

Peugeot e Rifter opladen aan laadpunt

In onderstaande tabel vind je de laadtijden van de Peugeot e-Rifter, aan verschillende laadpunten.

LaadpuntPeugeot e-Rifter
Standard
 
Stopcontact
1-fase
10A / 2,3kW
(10%-100%)
21u00EG3
 
Wallbox
1-fase
16A / 3,7kW
(10%-100%)
12u30EG3
 
Wallbox
1-fase
32A / 7,4kW
(10%-100%)
6u15EG3
 
Type 2
3-fase
16A / 11kW
(10%-100%)
4u30EG3
 
Type 2
3-fase
32A / 22kW
(10%-100%)
4u30EG3
Beperkt tot 11kW
 
CCS
DC
50kW
(10%-80%)
45 minEG3
 
CCS
DC
350kW
(10%-80%)
30 minEG3
Beperkt tot 100kW

EG3 Waarden geschat door de eGear.be redactie.

Laadkosten

In onderstaande tabel vind je een schatting van de laadkosten van de Peugeot e-Rifter, aan verschillende laadpunten. Bij de prijs per 100 km werd een laadverlies van 10% in rekening genomen.

LaadpuntPrijs
per
kWh
Prijs
per
100km
ThuisEG40,23€5,7€
Publiek (AC) middelsnelEG50,45€11,1€
Publiek (DC) snelEG60,75€18,6€

EG4 De kost van thuis laden (1-fase AC) verschilt van regio tot regio. We vermelden hier het gemiddelde bedrag. Lees hier hoe we tot deze waarde komen.
EG5 De kost van middelsnel publiek laden (3-fasen AC) varieert van laadpaal tot laadpaal, en/of van laadpas tot laadpas. We vermelden hier een gangbaar bedrag.
EG6 De kost van publiek snelladen (gelijkstroom, CCS) varieert van laadpaal tot laadpaal, en/of van laadpas tot laadpas. We vermelden hier een gangbaar bedrag.

Afmetingen & Gewicht

AfmetingenPeugeot e-Rifter
Standard
Lengte [mm]4403
Breedte [mm]1848
Breedte met spiegels [cm]2107
Hoogte [mm]1874
Spoorbreedte voor [mm]NA
Spoorbreedte achter [mm]NA
Wielbasis [mm]NA
Bodemvrijheid [mm]NA
Draaicirkel [mm]10800
Koffer [liter]775
Koffer [liter]
Achterbank neergeklapt
NA
Massa Rijklaar [kg]NA
Massa Max. Toegestaan [kg]NA
Laadvermogen [kg]NA
Dakbelasting [kg]NA
Trekhaak mogelijkJa
Max. gewicht
aanhangwagen [kg]
750
Zitplaatsen5
Deuren5
Isofix plaatsenNA
SegmentN

Belastingen

BelastingEG7Peugeot e-Rifter
Standard
Belasting op inverkeerstelling
Vlaanderen
0,00€
Jaarlijkse verkeersbelasting
Vlaanderen
0,00€
Belasting op inverkeerstelling
Wallonië
61,50€
Jaarlijkse verkeersbelasting
Wallonië
83,95€
Belasting op inverkeerstelling
Brussel
61,50€
Jaarlijkse verkeersbelasting
Wallonië
83,95€
Aftrekbaarheid voor
Belgische bedrijven
100%
VAA per jaar
Voordeel alle aard
NA
CO2-bijdrage per maand
Solidariteitsbijdrage
28,17€

EG7 Raadpleeg steeds een boekhouder om je te vergewissen van voorwaarden en eventuele wijzigingen.

Peugeot e-Rifter Standard leasen

LeaseprijsEG8
Peugeot e-Rifter StandardNA

EG8 Indicatief bedrag per maand voor een operationele lease in België, exclusief BTW, op basis van 5 jaar en 10.000 km. Zonder elektriciteit.

Peugeot e-Rifter Standard verzekering

PremieEG9
Peugeot e-Rifter StandardNA

EG9 Indicatief bedrag per jaar voor een BA-polis in België, inclusief BTW. Op basis van 15.000 km, bonus-malus 0 en een bestuurder van 40 jaar.

Foto’s

Peugeot e Rifter elektrische MPV

Bekijk hier alle foto’s van de Peugeot e-Rifter.



2 reacties

  1. David Sommen / 4-3-2021 / ·

    Jammer dat deze auto net als de vele varianten ervan een range heeft die net te beperkt is om hem even veelzijdig te maken als zijn ICE tegenhangers. Kun je met je familie de trip maken naar Zuid-Frankrijk met een realistische range van 200km? Het is voor mij (te) nipt.

    Steek hier een batterij van 80 kWh in, maak de prijs redelijk, en het pleit is beslecht.

    Maar het lijkt erop dat deze legacy automakers die stap niet willen zetten. Is het een kwestie van willen? of durven? De technologie is alleszins zeker mogelijk. Beetje jammer.

  2. Anoniem / 12-1-2023 / ·

    Van een batterij van 50 Kw is in de praktijk 70% praktisch bruikbaar.Met een verbuik van 22 Kw/ 100km.Maak zelf de berekening.

    Fred Finstone.

Laat een reactie achter