Peugeot e-208: prijs & specs

Elektrische Peugeot e-208 laden

De Peugeot e-208 is een elektrische auto met een praktisch haalbare actieradius van 280 km. De auto zal vanaf de lente van 2020 leverbaar zijn.

Peugeot e-208 prijs

Op 22 mei 2019 heeft Peugeot Nederland voor de e-208 een vanafprijs aangekondigd van 36.250€ incl. BTW. De Belgische prijzen zijn nog niet bekend, maar zullen hier ongetwijfeld dicht bij aanleunen.

Specs & Prestaties

SpecPeugeot e-208
Batterijcapaciteit [kWh]50
AandrijvingVoorwiel
Rijbereik [km]
WLTP
340
Rijbereik [km]
EGEAR-rangeEG1
280
0-100 km/u [s]8,1
Topsnelheid [km/u]150
Vermogen [kW]100
Koppel [Nm]260
CO2-uitstoot [g/km]0
Luchtweerstand [Cd]NA

EG1 Rijbereik en verbruik, zoals geschat door de redactie van eGear.be. Het gaat om waarden over een gevarieerd parcours, bij een normale rijstijl en bij matige temperaturen (15°C tot 20°C).

Oplaadtijden

 LaadpuntLaadtijd
 
Stopcontact
1-fase
10A / 2,3kW
(10%-100%)
22u00EG2
 
Wallbox
1-fase
16A / 3,7kW
(10%-100%)
15u00EG2
 
Wallbox
1-fase
32A / 7,4kW
(10%-100%)
7u30EG2
 
Type 2
3-fase
16A / 11kW
(10%-100%)
4u30EG2
 
CCS
DC
50kW
(10%-80%)
40 minEG2
 
CCS
DC
100kW
(10%-80%)
25 minEG2

EG2 Waarden geschat door de eGear.be redactie.

Afmetingen & Gewicht

AfmetingenPeugeot e-208
Lengte [mm]4055
Breedte [mm]1745
Hoogte [mm]1430
Wielbasis [mm]2540

Foto’s

Bekijk hier alle foto’s.

Beschrijving

Op het autosalon van Genève, in maart 2019, onthulde Peugeot een gloednieuwe 208. De 208 is een compacte hatchback en één van de belangrijkste auto’s in het Peugeot’s gamma. Naast met benzinemotoren, werd de nieuwe 208 ook meteen voorgesteld met een elektrische aandrijving, de e-208.

Deze elektrische auto beschikt over een 50 kWh batterijpakket dat naar onze inschatting voor 280 km praktisch rijbereik zorgt. Peugeot spreekt zelf over 340 km (WLTP).

De auto wordt voorwielaangedreven door een 136 pk sterke elektromotor met 260 Nm koppel. Hiermee sprint hij in 8,1 seconden naar 100 km/u, terwijl z’n top begrensd is op 150 km/u.

Begin 2020 start Peugeot de productie van deze elektrische 208, en de eerste leveringen volgen in de lente van 2020.

5 reacties

  1. Jan Vandenberge
    Jan Vandenberge / 5-22-2019 / ·

    O gr/Co 2 / km is toch wel heel roze gekleurd !
    Volgens het Zweedse IVL onderzoeksbureau komt er voor de productie van batterijen gemiddeld 175 KG Co2 per Kwh batterij capaciteit vrij.
    Dit betekend dus dat indien zo een batterij 10 jaar meegaat ( zonder dat de wagen bij een zwaar ongeval is betrokken) en met het Belgische gemiddelde gebruik van 15000 Km dat er voor de batterij een goede 58 Gr Co2/km is vervuild.
    Reken daarbij de vervuiling voor Elektriciteit welke in Europa op gemiddeld 486 Gr Co2 per Kw ligt , en dat deze wagen volgens jullie eigen inschatting 280 Km ver komt met 50 Kw dan moeten we nog goede 27 Gr Co2 per Km bijrekenen voor de stroomproductie.
    In Belgie ligt de Co2 per KW vandaag nog iets hoger dan het Europees gemiddelde, wat de toekomst brengt is een groot vraagteken.
    Dit brengt ons bij de slotsom dat deze 208 E een gemiddelde Co2 vervuiling van afgerond 86 Gr Co2/ Km produceert.
    Niet slecht maar wel ver verwijderd van jullie NUL

    1. egear
      egear / 5-22-2019 / ·

      Het gaat uiteraard om de lokale uitstoot. Bij een diesel zet men ook niet the well-to-wheel uitstoot op de technische fiche hoor.

  2. Tom
    Tom / 5-22-2019 / ·

    Rondjes rond het dorp: het zullen er al veel moeten zijn. Voor een verkoper is dit ws te weinig. Om naar BXL en terug te rijden heb ik ruimschoots over, zodat ‘ s’avonds naar de club nog kan.
    Handig maar ook duur is dat je best over een eigen oplaadpunt beschikt …

  3. Jørgen Draelants
    Jørgen Draelants / 5-22-2019 / ·

    Benieuwd of de prijzen van de nieuwe Opel Corsa dezelfde gaan zijn. Een prijs rond 32.000 zonder aftrek van premie zou mooi zijn.

  4. pekkie
    pekkie / 5-22-2019 / ·

    dan beloofd vw toch beter te doen , 30k voor 300km of 40k voor 420km . is ook nog wat groter . niro ook een betere aanbieding

Laat een reactie achter