Peugeot e-208: prijs & specs

Elektrische Peugeot e-208 laden

De Peugeot e-208 is een elektrische auto met een praktisch haalbare actieradius van 280 km. De auto zal vanaf de lente van 2020 leverbaar zijn.

Peugeot e-208 prijs

Een elektrische Peugeot e-208 kopen kan in België vanaf 29.991€.

Specs & Prestaties

SpecPeugeot e-208
Batterijcapaciteit [kWh]50
AandrijvingVoorwiel
Rijbereik [km]
WLTP
340
Rijbereik [km]
EGEAR-rangeEG1
280
0-100 km/u [s]8,1
Topsnelheid [km/u]150
Vermogen [kW]100
Koppel [Nm]260
CO2-uitstoot [g/km]0
Luchtweerstand [Cd]NA

EG1 Rijbereik en verbruik, zoals geschat door de redactie van eGear.be. Het gaat om waarden over een gevarieerd parcours, bij een normale rijstijl en bij matige temperaturen (15°C tot 20°C).

Oplaadtijden

 LaadpuntLaadtijd
 
Stopcontact
1-fase
10A / 2,3kW
(10%-100%)
22u00EG2
 
Wallbox
1-fase
16A / 3,7kW
(10%-100%)
15u00EG2
 
Wallbox
1-fase
32A / 7,4kW
(10%-100%)
7u30EG2
 
Type 2
3-fase
16A / 11kW
(10%-100%)
4u30EG2
 
CCS
DC
50kW
(10%-80%)
40 minEG2
 
CCS
DC
100kW
(10%-80%)
25 minEG2

EG2 Waarden geschat door de eGear.be redactie.

Afmetingen & Gewicht

AfmetingenPeugeot e-208
Lengte [mm]4055
Breedte [mm]1745
Hoogte [mm]1430
Wielbasis [mm]2540

Foto’s

Bekijk hier alle foto’s.

Beschrijving

Op het autosalon van Genève, in maart 2019, onthulde Peugeot een gloednieuwe 208. De 208 is een compacte hatchback en één van de belangrijkste auto’s in het Peugeot’s gamma. Naast met benzinemotoren, werd de nieuwe 208 ook meteen voorgesteld met een elektrische aandrijving, de e-208.

Deze elektrische auto beschikt over een 50 kWh batterijpakket dat naar onze inschatting voor 280 km praktisch rijbereik zorgt. Peugeot spreekt zelf over 340 km (WLTP).

De auto wordt voorwielaangedreven door een 136 pk sterke elektromotor met 260 Nm koppel. Hiermee sprint hij in 8,1 seconden naar 100 km/u, terwijl z’n top begrensd is op 150 km/u.

Begin 2020 start Peugeot de productie van deze elektrische 208, en de eerste leveringen volgen in de lente van 2020.

13 reacties

  1. Jan Vandenberge
    Jan Vandenberge / 5-22-2019 / ·

    O gr/Co 2 / km is toch wel heel roze gekleurd !
    Volgens het Zweedse IVL onderzoeksbureau komt er voor de productie van batterijen gemiddeld 175 KG Co2 per Kwh batterij capaciteit vrij.
    Dit betekend dus dat indien zo een batterij 10 jaar meegaat ( zonder dat de wagen bij een zwaar ongeval is betrokken) en met het Belgische gemiddelde gebruik van 15000 Km dat er voor de batterij een goede 58 Gr Co2/km is vervuild.
    Reken daarbij de vervuiling voor Elektriciteit welke in Europa op gemiddeld 486 Gr Co2 per Kw ligt , en dat deze wagen volgens jullie eigen inschatting 280 Km ver komt met 50 Kw dan moeten we nog goede 27 Gr Co2 per Km bijrekenen voor de stroomproductie.
    In Belgie ligt de Co2 per KW vandaag nog iets hoger dan het Europees gemiddelde, wat de toekomst brengt is een groot vraagteken.
    Dit brengt ons bij de slotsom dat deze 208 E een gemiddelde Co2 vervuiling van afgerond 86 Gr Co2/ Km produceert.
    Niet slecht maar wel ver verwijderd van jullie NUL

    1. egear
      egear / 5-22-2019 / ·

      Het gaat uiteraard om de lokale uitstoot. Bij een diesel zet men ook niet the well-to-wheel uitstoot op de technische fiche hoor.

  2. Tom
    Tom / 5-22-2019 / ·

    Rondjes rond het dorp: het zullen er al veel moeten zijn. Voor een verkoper is dit ws te weinig. Om naar BXL en terug te rijden heb ik ruimschoots over, zodat ‘ s’avonds naar de club nog kan.
    Handig maar ook duur is dat je best over een eigen oplaadpunt beschikt …

  3. Jørgen Draelants
    Jørgen Draelants / 5-22-2019 / ·

    Benieuwd of de prijzen van de nieuwe Opel Corsa dezelfde gaan zijn. Een prijs rond 32.000 zonder aftrek van premie zou mooi zijn.

  4. pekkie
    pekkie / 5-22-2019 / ·

    dan beloofd vw toch beter te doen , 30k voor 300km of 40k voor 420km . is ook nog wat groter . niro ook een betere aanbieding

  5. andre
    andre / 6-20-2019 / ·

    @ JAN VAN DEN BERGE
    jullie kunnen het echt niet laten he,bij ev de produktie van de batterijen bijtellen,maar over produktie transport, en vervuiling door verschillende milieurampen met olieprodukten wordt niet gerept.
    er zijn nu al wel genoeg studie’s die elkaar tegenspreken.
    wie het niet te groot wil zien en zijn investering verdeelt over aankoop wagen,en zelf produceren van stroom heeft geen vervuilende industrie nodig.
    ik ben nog nooit iemand tegengekomen die niet afhankelijk is van de vervuilende olieindustrie om zijn wagen draaiende te houden.
    dit liedje begint echt afgezaagd te worden.

  6. Renaat Moerman
    Renaat Moerman / 2-22-2020 / ·

    Ik begin ook dat gezaagsel beu te worden over die CO2 bij productie van batterijen … alsof het bouwen van een ICE helemaal geen CO2 vergt en diesel “vanzelf” in de tank komt. Bovendien zijn de batterijen recycleerbaar, terwijl ik mij afvraag hoe ze later al die CO2 en andere vuilnis van die mazoutbranders op wielen terug uit de lucht zullen halen. Wij zijn aan het verbouwen en er komen flink wat zonnepanelen om (ja, ook in de winter …) warmtepomp en Tesla aan te drijven. Bij mijn weten bestaan er geen dieselpanelen … Graag even het totale plaatje bekijken aub.

  7. Stefan
    Stefan / 2-23-2020 / ·

    Ze zijn toch al bezig met plannen om CO2 te capteren. Om wat daarmee te doen, weet ik niet meer. Mijn pv brengt dezer dagen toch veel te weinig op om mijn en aan te drijven jammer genoeg

  8. IvoB
    IvoB / 2-23-2020 / ·

    “Mijn pv brengt dezer dagen toch veel te weinig op om mijn en aan te drijven jammer genoeg”
    @Stefan: zo lang de saldering voor PV nog van toepassing is moet je de PV-productie toch niet op dagbasis bekijken om je EV van eigen energie te voorzien (mits een 100% groen leverancierscontract zoals bv. dit van Ecopower) maar op voldoende productie in verhouding tot de afname tussen twee meteropnames (10-14 maanden)?

  9. Stefan
    Stefan / 2-24-2020 / ·

    @IVO : ja dat klopt maar ‘ecologisch gezien’ gebruik je je eigen stroom niet dan…

  10. IvoB
    IvoB / 2-24-2020 / ·

    Niet onmiddellijk maar in het totaalplaatje maakt dat – buiten de omzettingsverliezen – weinig uit. Alles wat jezelf opwekt en niet zelf onmiddellijk verbruikt wordt wel door iemand anders in de omgeving verbruikt (elektronen volgen steeds de kortste weg en lossen ook niet op in het niets) en moet op dat ogenblik niet op een andere manier opgewekt worden.

    Op individueel vlak bekeken is er dus economisch (nog) geen probleem. En uitsluitend ecologisch bekeken kan je beter helemaal geen individueel vervoer gebruiken. En zolang dat niet praktisch mogelijk is is je eigen energie aanmaken (en eventueel later terug opnemen) the next best thing.

    Wij zijn nu aan onze tweede EV toe en de derde wordt waarschijnlijk ook de laatste. Stap voor stap naar het einddoel dus.

  11. Maarten
    Maarten / 2-28-2020 / ·

    En laten we eerlijk zijn, buiten het ecologische voordeel van een EV, rijden deze machines veel beter dan fossiele brandstof autos. Het is echt rijden 2.0.
    Daarnaast raken fossiele brandstoffen echt een keer op, dus op tijd beginnen aan de transitie is gezond vooruitkijken. Iedere verandering kost (inzet/geld/weerstand) in het begin meer dan het oude systeem, maar zal op de lange duur veel meer opleveren.

  12. IvoB
    IvoB / 2-29-2020 / ·

    Nou ja, dat beter rijden kan je alleen beamen als je het zelf ervaren hebt. De grootste tegenstand tegen EV komt meestal van diegenen die er nog nooit mee gereden hebben. Als EV rijder heb je wel het voordeel dat je normaal gezien wel al met een verbrandingsmotor gereden hebt en de twee met elkaar kan vergelijken. 🙂
    Echt negatieve commentaren van EV gebruikers hoor en lees je zelden.

    Ik deel je mening en het heeft nog meer voordelen dan het rijden alleen. Vroeger kon ik niet vlug genoeg uit een warenhuis weg zijn en stond ik in de wachtrij voor de kassa al te loeren tegen dat er een bijkomende kassa openging om dan sprint erheen te kunnen inzetten. Nu flaneer ik éénmaal per week ontspannen door de Lidl en kies er na het winkelen de langste wachtrij voor de kassa uit. Als EV-rijder loont wachten in de Lidl nl. letterlijk. Vandaag nog 41 kWh meegesnoept tijdens het winkelen. 🙂

Laat een reactie achter