Ioniq 5 krijgt grotere batterij en betere schokdemping

Ioniq 5 naast Tesla Model 3

De Ioniq 5 (rechts) naast een Tesla Model 3 (links).

Amper een jaar na z’n introductie krijgt de nieuwe Ioniq 5 al een update die zorgt voor meer rijbereik en meer comfort.

In de zomer van 2021 bracht Hyundai de Ioniq 5 op de markt. Het is een elektrische hatchback die in het echt een pak groter oogt dan op foto. De Ioniq 5 is verkrijgbaar met twee batterijgroottes (58 kWh of 72,6 kWh bruto) en achterwiel- of vierwielaandrijving.

Pre-conditionering

Vandaag heeft Hyundai een update aangekondigd. De “Long Range” versie ziet z’n bruto batterijcapaciteit stijgen van 72,6 kWh naar 77,4 kWh. Verder introduceert Hyundai pre-conditionering voor de batterij, waardoor deze beter zal presteren in koude en warme omstandigheden. Dit alles moet het rijbereik vergroten, al geeft Hyundai nog geen nieuwe cijfers. Bij de Ioniq 5 Long Range komt het realistische rijbereik uit op ongeveer 425 km voor de achterwielaangedreven versie en 400 km voor de vierwielaandrijver.

LEES OOK: Hebben elektrische wagens versnellingen nodig?

Tenslotte introduceert Hyundai op de “2023 Ioniq 5” ook adaptieve schokdompers (SFD of Smart Frequency Dampers) die het rijcomfort moeten verhogen.

De vernieuwde Ioniq 5 wordt leverbaar vanaf de tweede helft van 2022.

Wil je nieuws zoals dit onmiddellijk ontvangen via whatsapp, schrijf je dan in op onze groep.