Elektrische wagens (2021-2022)

elektrische auto toekomst

Overzicht van alle nieuwe elektrische wagens die later dit jaar, in 2021 en in 2022 op de Belgische markt komen. Voor een lijst van elektrische auto’s die momenteel reeds te koop én leverbaar zijn kan je hier terecht.

Later dit jaar

Hieronder vind je een overzicht van nieuwe elektrische wagens die momenteel nog niet leverbaar zijn, maar normaal gezien nog dit jaar (2020) in België gelanceerd worden.

FotoAutoPrijs[km]
Audi e-tron 50
Sportback
72.960€280
Audi e-tron 55
Sportback
85.510€360
Fiat 500e Cabrio37.900€250
Fiat 500e33.000€250
Ford Mustang
Mach-E SR
54.950€300
Ford Mustang
Mach-E ER
64.425€390
Mazda MX-3033.490€175
Mercedes EQV73.000€300
Polestar 259.800€375
Porsche Taycan110.533€290
Renault Twingo ZE22.500€150
Volvo XC40
P8 Recharge
62.900€375
Volkswagen ID.329.900€430

✪ Prijs: catalogusprijs van de goedkoopste uitvoering inclusief BTW, in België. Schuingedrukte prijzen zijn schattingen door de redactie van eGear.be, indien de officiële prijs nog niet vrijgegeven is.
✪ [KM]: het rijbereik, zoals geschat door de redactie van eGear.be. Het gaat om de actieradius van de uitvoering met de grootste batterijcapaciteit, over een gevarieerd parcours, bij een normale rijstijl en bij matige temperaturen (15°C tot 20°C).

2021

FotoAutoPrijs[km]
Aiways U535.000€300
Audi e-tron GT120.000€375
Audi Q4 e-tron55.000€350
BMW i470.000€300
BMW iX370.000€290
Byton M-Byte60.000€330
Dacia Spring25.000€150
Honda e34.500€225
Mercedes EQA45.000€300
Lexus UX 300e50.000€250
Opel Mokka-e35.000€250
Porsche Taycan
Cross Turismo
150.000€290
Seat el-Born40.000€300
Skoda Enyaq iV42.500€300
Tesla Model Y
Long Range
63.000€400
Tesla Model Y
Performance
70.000€375
Tesla Roadster210.000€1000
Toyota Proace
Verso Electric 50
45.000€175
Toyota Proace
Verso Electric 75
55.000€275
Volkswagen ID.450.000€310

✪ Prijs: catalogusprijs van de goedkoopste uitvoering inclusief BTW, in België. Schuingedrukte prijzen zijn schattingen door de redactie van eGear.be, indien de officiële prijs nog niet vrijgegeven is.
✪ [KM]: het rijbereik, zoals geschat door de redactie van eGear.be. Het gaat om de actieradius van de uitvoering met de grootste batterijcapaciteit, over een gevarieerd parcours, bij een normale rijstijl en bij matige temperaturen (15°C tot 20°C).

2022

FotoAutoPrijs[km]
BMW 7-serie EV110.000€350
Lightyear One150.000€450
Lucid Air70.000€290
Subaru Evoltis60.000€350
Tesla Cybertruck55.000€550
VW ID.120.000€200
VW ID.225.000€350

✪ Prijs: catalogusprijs van de goedkoopste uitvoering inclusief BTW, in België. Schuingedrukte prijzen zijn schattingen door de redactie van eGear.be, indien de officiële prijs nog niet vrijgegeven is.
✪ [KM]: het rijbereik, zoals geschat door de redactie van eGear.be. Het gaat om de actieradius van de uitvoering met de grootste batterijcapaciteit, over een gevarieerd parcours, bij een normale rijstijl en bij matige temperaturen (15°C tot 20°C).

8 reacties

  1. Surya
    Surya / 4-20-2020 / ·

    Ik vind het wat raar dat je schat dat de El Born meer gaat kosten dan de ID3. Wat is je bron of redenering hier achter?

  2. pekkie
    pekkie / 4-20-2020 / ·

    id3 voor 30000 klopt niet voor de 430km versie , is voor de 250km versie , el born zal waarschijnlijk onder de 35000 komen , paar foutjes volgens mij , zijn dan ook verwachtingen . id2 voor 25000 met 350km , ik hoop het , maar geloof er niks van , corsa , e208 , zoe , allemaal 30000 of meer en halen 250 km

  3. andre
    andre / 4-21-2020 / ·

    veel arrogant duur speelgoed.
    is het zo dat ze een ev willen veralgemenen?
    vergeet het.

  4. JeroenD
    JeroenD / 4-21-2020 / ·

    Ik verwacht veel van de Dacia Spring, als ze die kunnen maken zoals de andere dacia’s (zijnde simpel, degelijk en vooral goedkoop) dan denk ik dat ik weet wat mijn eerste EV gaat worden. En aangezien renault al jaren bezig is met EV’s zullen ze wel al voldoende tijd gehad hebben om betrouwbare systemen te ontwikkelen die ze bij dacia met plezier gebruiken.

    Het belangrijkste is wel dat zijn basisprijs laag genoeg ligt. Persoonlijk hoop ik rond de €18.000, dat is het dubbele van wat de K-ZE (waarop hij gebaseerd is) kost in China dus daarvoor moeten ze hem naar mijn mening toch op Europees niveau krijgen.

    @Didier De Kerpel – Waarom schatten jullie de prijs op €25.000 euro? Lijkt me wel veel als je hem vergelijkt met zijn directe concurrenten (de VW-drieling, PSA-tweeling).

  5. Herman
    Herman / 4-21-2020 / ·

    Dat is toch om te lachen? Veel te dure brol, met geen deftige range, ondertussen zakt de fossiele brandstofprijs in mekaar. De eerste 10 jaar wordt EV niks.

  6. Surya
    Surya / 4-23-2020 / ·

    @Didier: ik heb geen inschatting, maar ik ging er van uit dat Seat niet duurder zou zijn dan VW

  7. Jef Dewit
    Jef Dewit / 4-28-2020 / ·

    @Herman: dat is omdat je vervoer benadert vanuit het Europese standpunt. Het kan ook duidelijk anders. Kijk eens naar bv. de G3 en P7 van Xpeng, hun range (500-700 km-, snellaadtijd en technische mogelijkheden en de relatie lage vraagprijs daarvoor en je ziet direct dat het binnen 10 jaar helemaal anders kan lopen. Alleen zal het waarschijnlijk van een andere richting komen dan vanuit een verstarde EU-economie.

    De fossiele brandstofprijs zakt ook niet in elkaar. Toch niet voor een langere periode. Dit is een tijdelijk gegeven. Als de prijs te laag zakt gaan de producerende landen ingrijpen om hem kunstmatig terug omhoog te duwen. De tijden van eenvoudige en goedkope oliewinning zijn grotendeels voorbij. Als de verkoopprijs te laag wordt is het niet meer rendabel om bv. aan fracking te doen. Stoppen de dure ontginningen zakt het aanbod. Hoe je het draait of keert zal de prijs dan terug stijgen door de wet van vraag en aanbod (natuurlijk of kunstmatig).

Laat een reactie achter