De BMW iX2 xDrive30 is een volledig elektrische auto met een realistisch rijbereik van 335 km. De auto is momenteel (2023) te bestellen en leverbaar in België.
BMW iX2 prijs
Een BMW iX2 kopen kan in België vanaf 59.450€ inclusief BTW, voor de xDrive30. In 2024 komt er mogelijks een goedkopere versie, de BMW iX2 eDrive20, die dan naar schatting 50.000€ zou kosten.
Versie | Prijs |
---|---|
BMW iX2 xDrive30 64kWh | 313pk | AWD | 59.450€ |
BMW iX2 prestaties
Prestatie | BMW iX2 xDrive30 |
---|---|
Acceleratie 0-100 km/u [s] | 5,6 |
Topsnelheid [km/u] | 180 |
Vermogen [kW/pk] | 230/313 |
Koppel [Nm] | 494 |
Aandrijving | Vierwiel |
BMW iX2 xDrive30 actieradius
Type rijbereik | KM |
---|---|
Zomer - realistische actieradius | 375 |
Midseason - realistische actieradius | 335 |
Winter - realistische actieradius | 290 |
WLTP - officiële actieradius | 417 - 449 |
De realistische actieradius (“EGEAR-range”) is het rijbereik over een gevarieerd parcours, bij een normale rijstijl (120 km/u op de autosnelweg, 30-90 km/u op rurale, suburbane en urbane wegen) en met gebruik van klimatisatie in de zomer (15°C tot 25°C), de tussenseizoenen (10°C tot 15°C) en de winter (0°C tot 10°C). We nemen hiervoor standaard 90%, 80% en 70% van de WLTP-actieradius (TEH) voor respectievelijk de zomer, de tussenseizoenen en de winter (afgerond naar het dichtste veelvoud van 5). Wanneer tijdens een rijtest door de redactie van eGear.be blijkt dat de 90%-80%-70% WLTP-range overeenstemt met de test, brengen we een ✓ aan in de tabel. Wanneer tijdens een rijtest blijkt dat de realistische actieradius meer dan 7,5% afwijkt van de 90%-80%-70% WLTP-actieradius, vervangen we de waarde door de testwaarde en brengen we een – aan wanneer de waarde lager uitvalt, of een + wanneer de waarde hoger uitvalt. Wanneer de actieradius geen ✓, + of – aanduiding heeft, dan werd de auto nog niet getest door onze redactie.
BMW iX2 opladen
In onderstaande tabel vind je een indicatie van de laadkosten en de laadtijd van een BMW iX2 xDrive30 aan verschillende laadpunten. Bij de prijs per 100 km wordt rekening gehouden met het verbruik in het tussenseizoen en met een laadverlies van 10%.
Laadpunt | Prijs per kWh | Prijs per 100km | Tijd | |
---|---|---|---|---|
![]() | Thuis | 0,27€ | 5,7€ | 22u00 |
![]() | Publiek middelsnel | 0,45€ | 9,6€ | 2u45 |
![]() | Publiek snel | 0,75€ | 15,9€ | 0u35 |
✪ Publiek middelsnel: de kost van middelsnel publiek laden (3-fasen AC) varieert van laadpaal tot laadpaal, en van laadpas tot laadpas. We vermelden hier een gangbaar bedrag.
✪ Publiek snel: de kost van publiek snelladen (gelijkstroom, CCS/Chademo) varieert van laadpaal tot laadpaal, en van laadpas tot laadpas. We vermelden hier een gangbaar bedrag.
✪ Tijd: tijd om de batterij op te laden van 10% tot 80% in ideale omstandigheden. Thuis gaan we uit van een laadvermogen van 2,3 kW. Voor de laadtijd aan een publiek middelsnelle laadpaal, gaan we uit van een laadpaal met een vermogen van 22 kW (3-fasen AC), en houden we rekening met de snelste, eventueel optionele, boordlader van de auto.
Overige specificaties
Specificatie | BMW iX2 xDrive30 |
---|---|
Batterijcapaciteit bruto [kWh] | 66,5 |
Batterijcapaciteit netto [kWh] | 64,8 |
Realistisch verbruik [kWh/100km] | 19,3 |
Laadvermogen DC | maximaal [kW] | 130 |
Laadvermogen AC | maximaal [kW] | 22 |
Lengte [mm] | 4550 |
Breedte [mm] | 1850 |
Breedte met spiegels [mm] | NA |
Hoogte [mm] | 1590 |
Bodemvrijheid [mm] | NA |
Draaicirkel [mm] | NA |
Koffer vooraan | frunk | NA |
Koffer [liter] | 525 |
Koffer | achterbank plat [liter] | 1400 |
Gewicht rijklaar [kg] | 2095 |
Dakbelasting [kg] | NA |
Trekhaak mogelijk | Ja |
Trekgewicht [kg] | 1200 |
Zitplaatsen | 5 |
✪ Realistisch verbruik: realistisch verbruik in de tussenseizoenen (10°C tot 15°C) bij een normale rijstijl (120 km/u op de autosnelweg, 30-90 km/u op rurale, suburbane en urbane wegen) en met gebruik van klimatisatie.
Foto’s

Bekijk hier alle foto’s van de BMW iX2.