BMW iX1: prijs & info (2024)

BMW iX1 achterkant

De BMW iX1 eDrive20 is een volledig elektrische SUV met een realistisch rijbereik van 345 km. De auto is momenteel (2024) te bestellen en leverbaar in België.

Laatste update: 3 juli 2024
Automerken passen hun prijzen regelmatig aan in de loop van het jaar. Deze pagina wordt dan ook continu bijgewerkt in functie van nieuwe data.
 
Tips en opmerkingen zijn welkom in de reacties.

BMW iX1 prijs

Een BMW iX1 kopen kan in België vanaf 50.150€ inclusief BTW. De prijzen van alle versies vind je in onderstaande tabel.

VersiePrijs
BMW iX1 eDrive20
64kWh | 204pk | FWD
50.150€
Andere beschikbare versies:
BMW iX1 xDrive30
64kWh | 313pk | AWD
58.150€
✪ Prijs: nieuwprijzen in België, inclusief BTW.
✪ kWh: de netto batterijcapaciteit, waarbij eventuele decimalen weggelaten worden.
✪ kWh- en pk-waarden met een sterretje zijn schattingen door de redactie.

BMW iX1 prestaties

PrestatieBMW iX1
eDrive20
Acceleratie 0-100 km/u [s]8,3
Topsnelheid [km/u]170
Vermogen [kW/pk]150/204
Koppel [Nm]247
AandrijvingVoorwiel

BMW iX1 eDrive20 actieradius

Type rijbereikKM
Zomer - realistische actieradius385
Midseason - realistische actieradius345
Winter - realistische actieradius300
WLTP - officiële actieradius430 - 475

De realistische actieradius (“EGEAR-range”) is het rijbereik over een gevarieerd parcours, bij een normale rijstijl (120 km/u op de autosnelweg, 30-90 km/u op rurale, suburbane en urbane wegen) en met gebruik van klimatisatie. We nemen hiervoor standaard 90%, 80% en 70% van de WLTP-actieradius (TEH) voor respectievelijk de zomer, de tussenseizoenen en de winter (afgerond naar het dichtste veelvoud van 5). Indien de auto getest werd door de redactie van eGear.be vermelden we de testwaarde en brengen we een ✓ aan bij de waarde in de tabel.

BMW iX1 opladen

BMW iX1 3

In onderstaande tabel vind je een indicatie van de laadkosten en de laadtijd van een BMW iX1 eDrive20 aan verschillende laadpunten. Bij de prijs per 100 km wordt rekening gehouden met het verbruik in het tussenseizoen en met een laadverlies van 10%.



LaadpuntPrijs
per
kWh
Prijs
per
100km
Tijd
Thuis0,23€4,7€23u00
Publiek middelsnel
11,0 kW boordlader (standaard)
0,45€9,2€5u20
Publiek middelsnel
22,0 kW boordlader (optioneel)
0,45€9,2€2u40
Publiek snel0,61€12,5€0u30
✪ Thuis: de kost van thuis laden (1-fase AC) hangt af van veel factoren. Lees hier hoe we tot deze waarde komen.
✪ Publiek middelsnel: de kost van middelsnel publiek laden (3-fasen AC) varieert van laadpaal tot laadpaal, en van laadpas tot laadpas. We vermelden hier een gangbaar bedrag.
✪ Publiek snel: de kost van publiek snelladen (gelijkstroom, CCS/Chademo) varieert van laadpaal tot laadpaal, en van laadpas tot laadpas. We vermelden hier een gangbaar bedrag.
✪ Tijd: tijd om de batterij op te laden van 10% tot 80% in ideale omstandigheden. Thuis gaan we uit van een laadvermogen van 2,3 kW.

 

Overige specificaties

SpecificatieBMW iX1
eDrive20
Batterijcapaciteit bruto [kWh]66,5
Batterijcapaciteit netto [kWh]64,7
Realistisch verbruik [kWh/100km]18,6
Laadvermogen DC | maximaal [kW]128
Laadvermogen AC | maximaal [kW]
11,0 kW boordlader (standaard)
11
Laadvermogen AC | maximaal [kW]
22,0 kW boordlader (optioneel)
22
Lengte [mm]4500
Breedte [mm]1845
Breedte met spiegels [mm]2104
Hoogte [mm]1606
Bodemvrijheid [mm]170
Draaicirkel [mm]11900
Koffer vooraan | frunk Nee
Koffer [liter]490
Koffer | achterbank plat [liter]1495
Gewicht rijklaar [kg]1940
Dakbelasting [kg]75
Trekhaak mogelijkJa
Trekgewicht [kg]750
Zitplaatsen5
✪ Waarden met een sterretje zijn schattingen door de redactie.
✪ Realistisch verbruik: realistisch verbruik in de tussenseizoenen (10°C tot 15°C) bij een normale rijstijl (120 km/u op de autosnelweg, 30-90 km/u op rurale, suburbane en urbane wegen) en met gebruik van klimatisatie.
 

Foto’s

BMW iX1

Bekijk hier alle foto’s van de BMW iX1.

Laat een reactie achter