Overzicht van alle elektrische bestelwagens die momenteel (2024) nieuw te bestellen en leverbaar zijn in België.
Bekijk hier alle toekomstige e-vans
Foto | Auto | Prijs | km |
---|---|---|---|
Citroën e-Jumpy 50 🇫🇷 45kWh* | 136pk | FWD | 39.650€ | 185 | |
Citroën e-Jumpy 75 🇫🇷 68kWh* | 136pk | FWD | 44.650€ | 265✓ | |
Ontdek hem hier | 56.700€ | 325 | |
Fiat e-Doblo 🇪🇸 45kWh* | 136pk | FWD | 32.800€ | 225 | |
Fiat e-Scudo 50 🇫🇷 45kWh* | 136pk | FWD | 39.650€ | 185 | |
Fiat e-Scudo 75 🇫🇷 68kWh* | 136pk | FWD | 44.650€ | 265 | |
Ford e-Transit 🇹🇷 67kWh | 184pk | FWD | 56.825€ | 205 | |
Ford e-Transit 🇹🇷 67kWh | 269pk | FWD | 58.950€ | 205 | |
Man eTGE 🇵🇱 35kWh | 136pk | FWD | 53.990€ | 130 | |
Maxus eDeliver 3 🇨🇳 50kWh | 122pk | FWD | 37.990€ | 190 | |
Maxus eDeliver9 52 🇨🇳 49kWh* | 204pk | FWD | 52.990€ | 150 | |
Maxus eDeliver9 72 🇨🇳 68kWh* | 204pk | FWD | 64.490€ | 190 | |
Maxus eDeliver9 89 🇨🇳 85kWh* | 204pk | FWD | 71.990€ | 235 | |
Mercedes eCitan 🇫🇷 45kWh | 122pk | FWD | 34.945€ | 225 | |
Mercedes eSprinter Standard Range 🇩🇪 35kWh | 116pk | FWD | 58.936€ | 85 | |
Mercedes eSprinter Long Range 🇩🇪 47kWh | 116pk | FWD | 67.692€ | 115 | |
Nissan Townstar EV 🇫🇷 45kWh | 122pk | FWD | 34.140€ | 230 | |
Opel Combo-e Cargo 🇪🇸 45kWh* | 136pk | FWD | 32.800€ | 220 | |
Opel Vivaro-e 50 🇫🇷 45kWh* | 136pk | FWD | 39.650€ | 185 | |
Opel Vivaro-e 75 🇫🇷 68kWh* | 136pk | FWD | 44.650€ | 265 | |
Peugeot e-Expert 50 🇫🇷 45kWh* | 136pk | FWD | 35.487€ | 185 | |
Peugeot e-Expert 75 🇫🇷 68kWh* | 136pk | FWD | 39.962€ | 265 | |
Renault Kangoo ZE 🇫🇷 45kWh | 122pk | FWD | 29.925€ | 230 | |
Renault Master ZE 🇫🇷 52kWh | 76pk | FWD | 53.850€ | 165 | |
Toyota Proace EV 50 🇫🇷 45kWh* | 136pk | FWD | 44.231€ | 185 | |
Toyota Proace EV 75 🇫🇷 68kWh* | 136pk | FWD | 51.331€ | 265 | |
VW e-Crafter 🇵🇱 35kWh | 136pk | FWD | 53.990€ | 110+ | |
VW ID. Buzz Cargo 🇩🇪 77kWh | 204pk | RWD | 47.500€ | 340 |
✪ Prijs: catalogusprijs van de goedkoopste uitvoering excl. BTW, in België.
✪ KM: het realistische rijbereik (“EGEAR-range”) over een gevarieerd parcours, bij een normale rijstijl en bij matige temperaturen (10°C tot 15°C). We nemen hiervoor standaard 80% van de WLTP-actieradius (TEH). De waarde wordt afgerond naar het dichtste veelvoud van 5. Indien tijdens een rijtest door de redactie van eGear.be blijkt dat de 80% WLTP-actieradius overeenstemt met de test, brengen we een ✓ aan in de tabel. Wanneer tijdens een rijtest blijkt dat de realistische actieradius meer dan 7,5% afwijkt van de 80% WLTP-actieradius, vervangen we de waarde door de testwaarde en brengen we een – aan wanneer de waarde lager uitvalt dan 80% WLTP, of een + wanneer de waarde hoger uitvalt dan 80% WLTP. Wanneer het rijbereik geen ✓, + of – aanduiding heeft, dan werd de auto nog niet getest door onze redactie.
✪ Vlagje: land van productie.
✪ kWh: de netto batterijcapaciteit, waarbij eventuele decimalen weggelaten worden.
✪ Sterretje: waarden met een sterretje (*) zijn schattingen door de redactie voor het geval de officiële waarde van de fabrikant niet beschikbaar is.
✪ Automerken die geaccentueerd worden in het overzicht zijn eGear.be partners of sponsors.
Het wordt hoog tijd dat al die pakjeskoeriers elektrisch gaan rijden!
@ ellen
GROOT GELIJK
En dat zou economisch ook de beste keuze zijn voor fleets, vooral door de veel langere levensuur van EVs en natuurlijk ook geholpen door lagere verbruiks- en onderhoudskosten. Voor fleets weegt de aankoopprijs niet zo fel door.
De Citroen Berlingo Electric lijkt ook nog steeds te koop ?
groeten,
Jan
De prijslijst van de Mercedes eSprinter is online
Prijzen Peugeot Expert kloppen niet.
De prijslijst van de elektrische Jumper voor NL staat online.
De elektrische Fiat Ducato is ook tekoop blijkbaar prijslijst
Fiat wil duidelijk geen elektrische auto’s verkopen. Wat voor een belachelijke prijzen vragen die seg. 53000 euro wel btw voor de versie met 47kwh batterij!! Maar dan komt het, voor de 79kwh batterij vragen ze bijna 20000 euro meer. Voor 32kwh meer, dat is 625 euro exl btw per kWh!! Dan zou een id4 van Volkswagen 80000 euro moeten kosten!!
Baterijen kosten ongeveer 200 euro/KWh.
Renault heeft de prijs van de Master ZE laten zakken van 58.600 euro naar 49.590 euro
Past Alke ook in deze lijst ?
De prijslijst van de Maxus eDeliver 9 is er.
maxusmotors.be/sites/default/files/uploads/files/Maxus-eDeliver9-specs-prijslijst-BENL.pdf
We zijn ondertussen de kaap van 300 Goupil bestelwagens in België voorbij!
More to come!
En onze bestelwagens mogen ook slepen:
G4 met N1 homologatie: 1400kg geremd sleepvermogen
G6 met N1 homologatie: 1700kg geremd sleepvermogen
Waarom staat de goupil G6 niet in de lijst ? Is het omdat deze beperkt is tot 80km/h
Moeten onze meubelbak vervangen, weet er iemand of er electrische modellen zijn?
grt
Dieter
Duitse Tropos Able is eveneens een mooi alternatief voor stedelijk vervoer. Kan ook gekoeld geleverd worden.
Goedemiddag,
wagens zoals Renault Kangoo en Peugeot Rifter vind ik zowel onder stadswagens als bestelwagens niet terug. Zou het mogelijk zijn om deze alsnog toe te voegen?
alvast bedankt, mvg, Natasja
27.060 euro voor de e-Partner en kan ook een 750Kg aanhangwagen trekken.
De Mercedes eVito zou een 60kWh batterij krijgen.
Waar om kan het opladen aan de laadpaal niet eenvoudiger zoals bij het tankstation met bankkaart?
Ik koop pas een wagen als die mogelijkheid er komt.
Prijs Volkswagen ID. Buzz Cargo
43.930 euro excl. btw
En kan 1000Kg trekken.
Info voor steden en gemeentes en alle diensten gelinkt aan de Vlaamse Overheid: de Goupil G4 kan rechtstreeks worden aangekocht via Facilitair Bedrijf van de Vlaamse overheid en ons hele gamma werd ook geselecteerd via de aankoopcentrale van IGEMO
Zijn er al elektrische bestelwagens die v2h aankunnen?
De nieuwe elektrische Iveco edaily batterij tot 111kWh
en kan een 3,5ton aanhangwagen trekken.
Prijsverschil van 11000 euro tussen Nissan townstar 130 pk benzine en 122pk EV + fleetkorting kleiner op de EV. Hoe heeft Nissan zijn prijzen bepaald ? Moet iedereen in Brussel wonen voor de premie.
Zijn de Peugeot partner en Citroën berlingo niet meer leverbaar Didier?
En hoe zit het met de Iveco edaily?
Petra de sutter sprak enkele weken geleden van een wetsvoorstel om de investeringsaftrek op e-bestelwagens op te trekken tot 40%. Hoe zit het ermee ? Op welke termijn gaat de regering hierover beslissen .
Kan er een kolom met de sleepgewichten toegevoegd worden?
Dirk, de nieuwe Renault E-Tech zou V2G kunnen.
En deze kan een 2,5 ton aanhangwagen trekken.