Deze nieuwe hybride rijdt ongelofelijk ver op elektriciteit
De Lynk & Co 08 is een nieuwe plug-in hybride met een elektrische actieradius van maar liefst 200 km.
Toen de eerste plug-in hybrides een 15-tal jaar geleden op de markt kwamen, was de elektrische actieradius niet indrukwekkend. Heel wat modellen schakelden na 10 km al over op de verbrandingsmotor. Anno 2025 rijden de meeste stekkerhybrides minstens vijf keer verder op stroom. Volgens ons overzicht halen 15 plug-in hybrides zelfs een realistisch elektrisch rijbereik van 100 km of meer.
Het topmodel qua range is momenteel de Leapmotor C10 PHEV, die in de praktijk ongeveer 115 km ver geraakt met een volle accu.
Lynk & Co wil de Leapmotor nu van de troon stoten. Volgende maand lanceert Lynk namelijk de 08, een plug-in hybride SUV met een joekel van een batterij (39,6 kWh) die volgens de WLTP-cyclus maar liefst 200 km ver rijdt op stroom. Volgens onze inschatting zal je in de praktijk kunnen rekenen op een nog altijd mooie 160 km.

Bekijk hier alle foto’s van de Lynk & Co 08.
De Lynk & Co 08 krijgt verder vierwielaandrijving, meer dan 500 pk en dankzij snellaadtechnologie krijg je de accu van 10% tot 80% geladen in een halfuurtje.
OOK INTERESSANT: Alle waterstofauto’s die je kan kopen in België (2025)
Dit alles klinkt natuurlijk ongelofelijk duur, maar met een vanafprijs van 52.995€ inclusief BTW valt dat nog best mee.
Als je 200 km elektrisch kan rijden, wat is dan nog het nut van een hybride? Steek die energie in een dikkere batterij met aanvaardbare range en je hebt een volwaardige EV zonder complexe technologie met onderhoudsintervallen etc. Als particulier een PHEV kopen is sowieso een soort belasting op domheid, en voor bedrijfs/salariswagens is het enkel omwille van fiscaalgunstig regime. Real EVs have no exhaust.
lachen dat is verder dan dan bepaalde nieuwe evs.
Onverstaanbaar hoe merken soms om de prijs te drukken onbruikbare auto’s aanbieden met veel te kleine batterij