Trump maakt komaf met start-stopsysteem in auto’s
Het Amerikaanse overheidsagentschap EPA gaat een einde maken aan start-stopsystemen op auto’s die in de Verenigde Staten verkocht worden.
Sinds het aantreden van Donald Trump heeft het Amerikaanse milieu-agentschap EPA (Environmental Protection Agency) met Lee Zeldin een nieuwe baas. Zeldin is een Trump-gezinde die bij het EPA heel wat veranderingen wil doorvoeren.
Een opvallende maatregel is het afschaffen van start-stopsystemen in auto’s. Via X omschreef Zeldin het deze week als volgt: “Het systeem waardoor je auto bij ieder rood licht uitvalt zodat de autobouwer een klimaattrofee krijgt. EPA heeft het goedgekeurd en iedereen heeft er een hekel aan, dus dat gaan we oplossen.”
LEES OOK: Amerikaanse auto’s mogen onveiliger zijn
Wat juist de deadline is, en tegen wanneer de Amerikanen dus gewoon weer met een brommende motor aan het rood licht kunnen staan, is nog niet duidelijk.
dom, dommer, domst…
zot, zotter, zotst en het gaat maar door
Wat gaan we nog allemaal mogen verwachten
van die Trump ,die draait gelijk de wind .
US wordt stilaan een onderontwikkeld land
Heeft Trump echt geen kinderen, kleinkinderen of achterkleinderen die hij met de miserie opzadelt?
Groot gelijk, staat bij mij ook altijd uit, is levensgevaarlijk in combinatie met automaat, valt veel te snel stil.
Heel de tijd aan- en afslaan van een motor kan alleen maar slecht zijn voor het milie en het klimaat.
@DP A “Without data you’re just another person with an opinion”
De taak van de EPA is het milieu te beschermen. Hoe helpt dit het milieu?
@DP Als je het start/stop-systeem goed gebruikt, dan is de auto in het stadsverkeer tot 15 procent zuiniger, zo becijferde de ADAC
En ADAC gaf ook mee dat men vroegtijdige schade ziet aan krukas en lagering door veelvuldig starten en stoppen van de motor. De impact van vervangen krukas en lagering, nieuwe onderdelen produceren en oude recycleren, olie vernieuwen enz is wellich groter dan het milieuvoordeel, maar zover denken ze meestal niet. Dit om het eenzijdige denken een beetje te nuanceren.
@Raf Dat lijkt me een terechte opmerking. Echter: waarom houdt men bij het ontwerpen van de krukas dan geen rekening met de toename aan starten en stoppen? Lijkt me logisch on de onderdelen af te stemmen op hoe ze gebruikt gaan worden.
In elk geval heeft mijn EV daar geen last van.