Deze 7 nieuwe elektrische wagens komen naar autosalon van Parijs

Elektrische Renault K-ZE autosalon Parijs

We geven een overzicht van de nieuwe elektrische auto’s die je in oktober 2018 kan bewonderen in de lichtstad.

Deze maand opent het autosalon van Parijs (4 – 14 oktober 2018) opnieuw z’n deuren. Zoals op de meeste salons de laatste jaren is elektrificatie een centraal thema. Hoewel heel wat merken hebben afgezegd, zijn er toch nog een aantal die de moeite doen om hun nieuw gerief in Parijs tentoon te stellen. En daar zitten een aantal gloednieuwe elektrische wagens tussen. Een overzichtje:

1. Renault K-ZE

Met de nieuwe “K-ZE” brengt Renault een elektrische mini-SUV mee naar Parijs. De auto (foto boven dit artikel) heeft een theoretisch rijbereik van 250 km (NEDC) en zou betaalbaar moeten zijn. Hij zal volgend jaar in China gelanceerd worden en komt tegen 2020 naar Europa.

2. DS3 E-Tense

DS3 elektrische auto

DS, Citroën’s premium-divisie, belooft om een nieuwe elektrische wagen in Parijs te debuteren. Het gaat een elektrische versie van de nieuwe DS3 Crossback. De DS3 E-Tense krijgt een 50 kWh batterij, 250 à 300 km praktische range en een 100 kW snellaadfunctie. De auto komt eind 2019 op de markt.

3. Peugeot e-Legend

Aangezien Peugeot thuis speelt in Parijs, wil het natuurlijk iets speciaals meebrengen. Dat doen ze met de e-Legend, een super gaaf ogende elektrische en zelfrijdende auto die geïnspireerd is op de 504 coupé. De auto heeft een elektromotor die 463 pk en 800 Nm op tafel legt. Daarmee doet hij de 0 tot 100 in 4 seconden. De range klokt af op 600 km en vol laden duurt slechts 25 minuten.

Het is natuurlijk maar een concept. Of die ooit een productie-afgeleide krijgt is maar zeer de vraag, maar de Peugeot e-Legend is er toch maar in geslaagd om het tot de voorpagina van eGear.be te schoppen.

4. Kia Niro Electric

elektrische-kia-niro-parijs

De nieuwe Kia Niro Electric krijgt z’n première in Parijs. Aangezien het om een tweelingbroertje gaat van de Hyundai Kona Electric, zullen de specs zeer gelijkaardig zijn.

5. Mercedes EQC

mercedes-eqc-opladen

Mercedes heeft op 4 september in Stockholm de productierijpe EQC voorgesteld, een elektrische crossover met meer dan 300 km praktische range. Z’n eerste optreden voor het grote publiek, zal de auto in Parijs maken.

6. Audi e-tron

Audi e-tron Parijs

Ook Audi brengt z’n eerste elektrische auto mee naar Parijs. De e-tron is een SUV waarvan de productieversie onthuld werd in San Francisco op 17 september 2018. Hij tekent meer dan 350 km praktijkrange op en de eerste leveringen zijn voorzien eind 2018. Lees hier alles over de andere specificaties.

7. Tesla Model 3

Tesla Model 3 autosalon Parijs 2018

Tesla heeft officieel laten weten dat de Model 3 naar het autosalon van Parijs komt. De eerste Europese leveringen zijn voorzien voor de eerste helft van 2019.

Denk je dat er nog nieuwe EV’s naar Parijs komen? Laat het weten in de reacties.



15 reacties

  1. Peter Cernjavski / 29-8-2018 / ·

    Om echt door te breken moet de elektrische auto voorzien zijn van zonnecellen en/of een ingebouwde zero-point stroomgenerator. Waarom de autofabrikanten deze sprong niet durven nemen is niet duidelijk maar waarschijnlijk zit de energielobby ervoor tussen.

  2. Stefan / 30-8-2018 / ·

    De Sono heeft PV cellen. Bij de Prius kun je dat ook bestellen.

  3. ANDRE / 30-8-2018 / ·

    om echt door te breken moeten ze gewoon meer inzetten op betaalbare versie’s,in plaats van,voor de grote massa,onbetaalbare dure technologie.

    hoe is vw destijds groot geworden?
    door een wagen voor het volk.

  4. BrunoV / 30-8-2018 / ·

    De sono kan met al zijn zonnecellen op.en zonovergoten dag 30 km rijbereik “winnen”. Dat zal het verschil niet maken hoor. Goed uitgebouwde laadfaciliteiten wél, cfr het supercharger netwerk van Tesla.

  5. Boy Lenssen / 30-8-2018 / ·

    @Peter moet je Lightyear One es checken, die zijn al ver met een zonnepanelenauto

  6. andreas / 30-8-2018 / ·

    ik rij reeds de volle 3 jaar met een Tesla 85 en heb vandaag 130.000km.
    Tot op vandaag heb ik geen probleem om te laden, de superchargers zijn strategisch opgesteld, thuis wordt geladen via zonnepanelen, ik rij volledig gratis.
    Wij hebben een 2° Tesla model S 85 aangekocht met reeds 100.000km met hetzelfde resultaat.
    Vroeger had ik een Mercedes S classe, een zeer goede wagen, maar qua onderhoud enz.. veel duurder.

    De vele negatieve reactie’s over Tesla begrijpen wij niet.

  7. vegazosten / 4-9-2018 / ·

    Andreas, mensen die negatief zijn over elektrische EV’s. Tipje bekijk wekelijks Now You Know van Zac and Jesse op YT is heel interessant! Zonnepanelen op een auto zijn te duur en brengen daarom te weinig op. De Sono kan 30 km rijden met zijn PV’s maar dat is dan wel op een ideale zonnige dag. Toch ook nog mooi meegenomen?

  8. Jan De Koninck / 9-9-2018 / ·

    Ik ben gisteren een testrit gaan maken met de “Sion” van Sonomotors in Maastricht . Er zijn blijkbaar veel Belgen naar daar afgereisd voor een testrit. De wagen is ruim, maar zonder veel luxe. Hij heeft airco, CarPlay (geen eigen gps) radio , trekhaak (optioneel) . 250 km autonomie. Hij laadt zichzelf wat op met de op dak en zijkanten gemonteerde zonnepanelen. Voor 20,000 € ( en daar mag dan nog een premie af en voorlopig geen BiV en tax te betalen ) is dat toch fantastisch! , Jan

  9. Marc / 18-9-2018 / ·

    Jullie vergeten de Audi E-tron, vandaag geïntroduceerd en die komt ook zeker op Parijs te staan.

    1. EGEAR / 19-9-2018 / ·

      Inderdaad Marc, die komt ook

  10. Raf / 18-9-2018 / ·

    Hoi
    Enkel als men overstapt naar verschillende standaard batterij packs wordt het laden van de batterij zoals brandstof TANKEN
    De lege eruit en een volle er in en dat dan verschillende packs die voor alle merken van wagens kunnen dienen zoals bv aa batterij of triple a batterij maar dan veel groter Een autofabrikant is nu toch ook geen brandstof leverancier
    Een

  11. BrunoV / 25-9-2018 / ·

    Het laden van een batterij hoeft nooit te zijn zoals het tanken van brandstof. Of hebt u misschien uw eigen brandstofpomp thuis @raf?

  12. Renaat Moerman / 28-9-2018 / ·

    @Raf : Tesla is hierop voorzien, er is zelfs één zo een batterij wissel station gebouwd in Californië. De reden dat het uiteindelijk niet wordt toegepast is dat dit helemaal niet nodig is : mijn Tesla heeft meer dan range genoeg voor mijn dagelijks gebruik, en die ene keer dat we per jaar naar Zuid Frankrijk rijden stoppen we gewoon wat meer onderweg. De meeste superchargers hebben trouwens een mooie omgeving (winkels of hotel). Ik zou nooit meer een ICE auto moeten hebben, ben eindelijk van dat vervelende en vuile tankgedoe af. Tesla gebruikt het systeem wel nog in het uitzonderlijke geval dat je een defecte batterij hebt : in een kwartier tijd heb je dan een “ruil” batterij, tot deze van jouw hersteld is.

  13. ANDRE / 28-9-2018 / ·

    je hoeft zelfs geen dure tesla te shoppen,
    te zoe is vanaf zijn ontwikkeling hiervoor ook voorzien.
    maar inderdaad waarom zouden ze die dure quick drop stations uitrollen als er geen behoefte aan is?

  14. Ronald / 28-12-2018 / ·

    Vooral wachten op de nieuwe accu’s die er zullen aankomen.
    Heel de achilleshiel zit hem bij het laden v/d accu’s,
    dit moet binnen de 10 minuten voldoende zijn .
    uiteraard komen we dan bij 3 faseladen.
    In ieder geval voelt iedereen die het wat volgt, dat er de komende 4 jaar het een en ander zal gaan veranderen !

Laat een reactie achter