Dit zullen de 10 best verkochte elektrische auto’s zijn in 2025
Terwijl we nog wachten op de finale resultaten van 2024, halen we al even onze glazen bol boven, en voorspellen we welke 10 elektrische auto’s volgens de redactie het best zullen verkopen in 2025.
Wat is jullie pronostiek? Laat het weten in de reacties!
Foto | Auto | Prijs |
---|---|---|
![]() | 1. Tesla Model Y (pre-facelift + facelift) | |
![]() | 2. Volvo EX30 | 40.590€ |
![]() | 3. Tesla Model 3 | 39.990€ |
![]() | 4. Audi Q4 e-tron | 57.270€ |
![]() | 5. BMW iX1 | 50.150€ |
![]() | 6. Skoda Elroq | 36.490€ |
![]() | 7. VW ID.4 | 42.990€ |
![]() | 8. BMW i4 | 59.000€ |
![]() | 9. Mercedes EQB | 55.055€ |
![]() | 10. Kia EV3 | 36.890€ |
Tesla heel zeker weer bovenaan.
Dacht even dat bv de Skoda eurocent een goede deal was tot je hem op hetzelfde level van uitrusting brengt dan kost hij 5000€ meer.
Tuurlijk wie tevreden is met een accu van 50kW en 0 hulp en veiligheids uitrusting, Luxe werwarmung stuur stoelen, en geen warmtepomp wenst kan een Elroc voor 36k kopen.
Of ze het zich later beklagen?
Bomma mss niet ieder ander wel.
Wij zijn Heel tevreden dat we onze ev konden kopen tijdens de premie.
En ja het is een Tesla model Y
35.000€ dat was gewoon onklopbaar.
Verbruik van 14.6 en nu tijdens de koude 16.8
En ik mag hem 100% opladen!
We zullen eens praten bij 15 jaar Kevin wat de kwaliteit is, na 1 jaar is er bij mijn model Y al meer verf af door steenslag dan dat er ooit afgeweest is bij al mijn vorige premium wagens tesamen en dat op motorkop, kofferdeksel en vooral de zijflanken voor het achterwiel.
De afwerking van de trekhaak is erbarmelijk qua uitzicht, al drie keer binnen geweest voor problemen met bekabeling van trekhaak en constant updates waardoor sommige zaken plots anders werken. En ik vind na 1 jaar dat mijn stoel al niet meer zo comfortabel zit als in het begin. Het is mij allemaal veel te goedkoop afgewerkt, dat merk je in alles, jammer…
Dus voor mij in elk geval terug een premium wagen na deze tesla.
Geen Renault 5? Lijkt mij iets waar als Yuppies van de big five in gaan rondrijden ipv de obligate mini?
Mijn tesla Y van 35000 euro is idd onklopbaar. Steenslag heb ik zeker na 14000km waarvan 12000 op autostrade maar die had ik ook met mijn 60000 euro kostende alfa romeo giulia veloce en ook met mijn mercedes gla amg. Ik vind niet dat de kwaliteit zo verschillend is. Met mijn mercedes stond ik op 3 jaar meerdere keren in de garage met banale problemen zoals een wegzakkende stoel en airco die vaak niet werkte. Voor dit geld koop je amper een golf en dan is de tesla een dijk van een auto daar tegen. Met een gemiddeld verbruik over 10 maanden van 16.3kwh met op autostrade steeds 120km/h is dit ook nog eens de goedkoopste auto die ik heb gehad. Daarbij verdien ik 2250 euro/j terug tov van mijn vorige wagen aan uitgaven ( verbruik, wegenbelasting en onderhoud) ik denk dat je gewoon pech hebt gehad. Op mijn werk rijden meer dan 20 elektrische voertuigen en de tesla’s ( 11 stuks) worden het meest geapprecieerd. De duitse merken en volvo’s zijn een stuk minder. Elektronisch en besturingsgewijs echt niet vergelijkbaar. Verbruiken die vlot 5kwh hoger liggen geen uitzondering en allemaal al wel eens kleine problemen gehad.
Dus uw ervaring zou ik niet veralgemenen.
En intusn is die model y al ruim 10000 duurder dan paar maanden terug, dat is al een gans ander plaatje
heb al ruim een jaar dacia spring ,zeer vriendelijk autootje om te gebruiken als geen grote verplaatsingen moet doen ,zalig wagentje om mee te rijden!
Geen enkele staat op mijn wishlist.
2 jaar geleden een Dacia Spring gekocht en zeer tevreden. Dit jaar zullen we de tweede wagen vervangen en het is nog zoeken.
Ik zou toch de VW ID7 Tourer niet onderschatten. Ik denk dat er veel zakelijke rijders zitten te wachten op een break ipv het intussen toch wel al volledig uitgemolken concept SUV.