Hyundai IONIQ: prijs & specs

Hyundai IONIQ modellen

De Hyundai IONIQ is de eerste auto waarbij je de keuze hebt uit drie verschillende aandrijflijnen: elektrisch, hybride of plug-in hybride. De IONIQ komt eind 2016 in België op de markt. 

Hyundai IONIQ prijs

Hyundai België heeft tot hiertoe enkel de prijs van de hybride en de electric vrijgegeven. De prijs van de plug-in hybride zal de importeur later bekend maken.

Hyundai IONIQPrijs
Electric35.699€
Plug-in (Hybrid)30.000€
(schatting)
Hybrid27.499€

Specs & prestaties

Hyundai IONIQElectricHybridPlug-in
(Hybrid)
Batterijcapaciteit [kWh]281,568,9
Elektrisch rijbereik [km]
(NEDC)
280NA50
0-100 km/h [s]9,910,8NA
Topsnelheid, elektrisch [km]165120120
Topsnelheid [km/u]165185NA
Systeemvermogen [pk]120141NA
Systeemkoppel [Nm]295265NA
Vermogen [pk]
elektromotor
1204360
Koppel [Nm]
elektromotor
295170NA
Vermogen [pk]
benzinemotor
NA105105
Koppel [Nm]
benzinemotor
NA147147
Gewicht [kg]14201445NA
CO2 uitstoot [g/km]07932

Foto’s

Bekijk hier Hyundai IONIQ foto’s.

Walkaround video

 

Laatste nieuws

Beschrijving

De Hyundai IONIQ is een wagen die verkrijgbaar is met een elektrische, hybride of plug-in hybride aandrijflijn. De wagen werd aangekondigd in december 2015 en kreeg z’n internationale première in maart 2016 op het autosalon van Genève.

Electric

De elektrische versie heet “IONIQ Electric”. De wagen wordt voorwielaangedreven door een 120 pk sterke elektromotor die 295 Nm koppel levert. Z’n topsnelheid bedraagt 165 km/u.

Met z’n 28 kWh batterij tekent hij een officieel (NEDC) rijbereik op van 280 km. Dankzij z’n 100 kW CCS-lader kan je hem in 25 minuten vol laden. Met een 7 kW Wallbox duurt het 4u tot 5u en via een gewoon Schuko-stopcontact duurt het ongeveer 10 uur.

De Electric komt in België op de markt in november 2016.

Hybrid

De IONIQ Hybrid wordt voorwielaangedreven door een 1.6 4-cilinder GDI benzinemotor met 105 pk en 147 Nm koppel. De elektrokracht komt van een elektrische motor met 32 kW vermogen. Beide motoren samen zorgen voor een systeemvermogen en -koppel van 141 pk en 265 Nm. De wagen beschikt over een 6-traps DCT automatische versnellingsbak.

De Hybrid heeft een 1,56 kWh accu aan boord en bereikt in puur elektrische modus z’n topsnelheid bij 120 km/u. Z’n CO2-uitstoot bedraagt 79 g/km.

De Hybrid komt in oktober 2016 in België op de markt.

Plug-in hybrid

De Plug-in hybride IONIQ beschikt over dezelfde benzinemotor als de hybrid maar de elektromotor is met 45 kW iets krachtiger. Net als de hybrid beschikt hij over de 6-traps DCT automatische versnellingsbak.

De 8,9 kWh batterij bezorgt de auto een officiële elektrische range (NEDC) van 50 km. Nadien neemt de benzinemotor over. De CO2-uitstoot bedraagt 32 g/km.

De Plug-in komt naar verwachting in juni/juli 2017 op de markt in België.

Algemeen

Met een Cw-waarde van 0,24 is de Hyundai IONIQ opvallend aerodynamisch. Ter vergelijking, de Toyota Prius en de Tesla Model S leggen eveneens een Cw-waarde van 0,24 voor.

Volgens de product specialists in Genève (autosalon 2016) komt de IONIQ standaard quasi full-option. Dit omvat ondermeer Apple Carplay, Android Auto, TomTom Live, een draadloze smartphone lader, Autonomous Emergency Braking, Lane Keep Assist, Blind Spot Detection, Rear Cross Traffic Alert en een slimme cruise control.

Wil je eGear.be steunen? Een like helpt ons!
Je hebt eGear.be al geliked? Klik hier.